O DESAFIO DA PROMOÇÃO DA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA da disciplina Projeto Integrador em tempos de Pandemia

Authors

  • Adriano Santos Araújo UNIJORGE
  • Juliana Freitas Guedes Rêgo UNIJORGE

Keywords:

Integrator Project, Meaningful Learning, Pedagogical Practice, Higher Education, Technology in Logistics

Abstract

This article aims to show the challenge of promoting meaning- ful learning in the Integrator Project discipline in times of pandemic in the Logistics Technology Course at Centro Universitário Jorge Amado. The methodology used is a case study in the 4th semester class, in the period 2020.2. The importance of dealing with this topic is evidenced by the understanding that both the teacher and the student are part of the learning context, configuring a bilateral experience. Furthermore, meaningful learning seeks to unite theory and reality as a pedagogical practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Adriano Santos Araújo, UNIJORGE

Mestre em Desenvolvimento Regional e Urbano – UNIFACS. Professor da UNIJORGE.

Juliana Freitas Guedes Rêgo, UNIJORGE

Doutora em Economia – UFBA – Professora da UNIJORGE.

References

AUSUBEL, D. P.; NOVAK, J. Psicología Educativa: Un punto de vista cognoscitivo. México: TRILLAS, 1983.

BALLOU, R. H. Gerenciamento da cadeia de suprimentos/logística empresarial. Porto Alegre: Bookman, 2006.

BRITO, R. M. C. O professor, a aprendizagem significativa e a avaliação: base para o sucesso escolar do aluno. 2012. Disponível em: http://www.anpae.org.br/seminario/ANPAE2012/1comunicacao/Ei-xo03_38/Rosa%20Maria%20Cavalcanti%20Brito_int_GT3.pdf. Acesso em: 8 maio 2021.

FARIA, A. C.; COSTA, M. F. G. Gestão de Custos Logísticos. São Paulo: Atlas, 2010.

NOVAIS, S. M. et al. Tomada Panorâmica sobre a Educação a Distância no Brasil. 2007. Disponível em: https://www.aedb.br/seget/arquivos/artigos07/1423_artigo%20SEGET%202.pdf. Acesso em 19 abr. 2021.

PALMERO, M. L. R. La teoría del aprendizaje significativo en la perspectiva de la psicología cognitiva. Barcelona: Ediciones Octaedro, 2010.

SUGAHARA, C. R., JANNUZZI, C. A. S. C., SOUSA, J. E. de. O ensino-aprendizagem baseado em problema e estudo de caso num curso presencial de Administração – Brasil. 2012. Disponível em: http://www.rieoei.org/expe/4872Su-gahara.pdf. Acesso em: 8 abr. 2021.

Published

2020-06-06

How to Cite

ARAÚJO, A. S.; RÊGO, J. F. G. O DESAFIO DA PROMOÇÃO DA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA da disciplina Projeto Integrador em tempos de Pandemia. Revista Olhares, Salvador, Brasil, v. 1, n. 10, p. 63–69, 2020. Disponível em: https://publicacoes.unijorge.com.br/revistaolhares/article/view/78. Acesso em: 19 sep. 2024.

Issue

Section

Artigos