REDESENHO DA PRÁTICA DOCENTE para construção colaborativa da comunidade de aprendizagem na disciplina fotografia
Keywords:
higher education, photography, teaching practice, autonomy, attitudesAbstract
This article aims to propose a redesign of the teaching practice applied in the teaching of the subject “Photo Workshop” in the Journalism course. To this end, this practice was mapped, analyzing the points that could be rethought, in order to foster the collaborative construction of the learning community, promoting greater autonomy in students and a change in attitude towards knowledge and learning about photography and, consequently, facing training and professional qualification.
Downloads
References
CENTRO UNIVESITÁRIO JORGE AMADO. Projeto pedagógico do curso de Jornalismo. Salvador, 2012.
POZO, J.I.; MONEREO, C. La universidad ante la nueva cultura educativa. Enseñar y aprender para la Autonomía.
Edit. Síntesis, 2001. p-p: 173-190.
RUÉ, Joan. El aprendizaje autónomo na Educacíon superior. Madrid: Narcea Ediciones, 2009.
TRILLO, Felipe. As atitudes dos estudantes: Um indicador da qualidade universitária. In F. Trillo (Org.), Atitudes e valores no ensino (pp. 215-258). Lisboa: Instituto Piaget, 2000.
ZABALA, Antoni; ARNAU, Laia. Como aprender e ensinar competências. Porto alegre: Artmed, 2010.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciada sob uma licença Creative Commons https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/