REDESENHO DA PRÁTICA DOCENTE para construção colaborativa da comunidade de aprendizagem na disciplina fotografia

Authors

  • Leonardo Assunção Bião de Almeida Centro Universitário Jorge Amado

Keywords:

higher education, photography, teaching practice, autonomy, attitudes

Abstract

This article aims to propose a redesign of the teaching practice applied in the teaching of the subject “Photo Workshop” in the Journalism course. To this end, this practice was mapped, analyzing the points that could be rethought, in order to foster the collaborative construction of the learning community, promoting greater autonomy in students and a change in attitude towards knowledge and learning about photography and, consequently, facing training and professional qualification.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Leonardo Assunção Bião de Almeida, Centro Universitário Jorge Amado

Doutorando em Comunicação e Cultura Contemporâneas pela Universidade Federal da Bahia (POSCOM/UFBA). Mestre em Letras pela Universidade Estadual de Santa Cruz (PPGL/UESC). Professor dos cursos de Comunicação, Design e Cinema do Centro Universitário Jorge Amado.

References

CENTRO UNIVESITÁRIO JORGE AMADO. Projeto pedagógico do curso de Jornalismo. Salvador, 2012.

POZO, J.I.; MONEREO, C. La universidad ante la nueva cultura educativa. Enseñar y aprender para la Autonomía.

Edit. Síntesis, 2001. p-p: 173-190.

RUÉ, Joan. El aprendizaje autónomo na Educacíon superior. Madrid: Narcea Ediciones, 2009.

TRILLO, Felipe. As atitudes dos estudantes: Um indicador da qualidade universitária. In F. Trillo (Org.), Atitudes e valores no ensino (pp. 215-258). Lisboa: Instituto Piaget, 2000.

ZABALA, Antoni; ARNAU, Laia. Como aprender e ensinar competências. Porto alegre: Artmed, 2010.

Published

2023-06-06

How to Cite

ALMEIDA, L. A. B. de. REDESENHO DA PRÁTICA DOCENTE para construção colaborativa da comunidade de aprendizagem na disciplina fotografia. Revista Olhares, Salvador, Brasil, v. 1, n. 9, p. 55–64, 2023. Disponível em: https://publicacoes.unijorge.com.br/revistaolhares/article/view/49. Acesso em: 19 sep. 2024.

Issue

Section

Artigos