RESSONÂNCIAS NIETZSCHIANAS na educação contemporânea
Keywords:
Flows, teaching, philosophy, educationAbstract
This writing aims to present reports of experiences that consist of crossing forces, which take shape in the encounters between authors, philosophers, colleagues in their other experiences. Considering the itinerancy of teacher education as a movement that takes place in nomadic displacements, I report here a dialogue in which possible voices are heard.
Downloads
References
ASSUNCAO, G. L; DANTAS, G. A. F. Demolições, debates e tentativas de preservação: aproximações a partir dos
casos de Salvador e Recife (1910-1930). Urbe, Rev. Bras. Gest. Urbana, v. 10, n. 2, p. 387-399, 2018.
BARTHES, R. “Apresentação”. In: BARTHES, R. Como Viver Junto. São Paulo: Martins Fontes, 2003, p. 5-6.
LISPECTOR, C. “O Ovo e a Galinha”. In: LISPECTOR, C. A Legião Estrangeira. São Paulo: África, 1977, p. 81-84.
MACEDO, R. S. Compreender/mediar a formação: o fundante da educação. Brasília: Liber Livro Editora, 2010.
MATUMBI, L. PORTUGAL, J. 14 de maio. Salvador: Lazzo Matumbi, Vol. 1, 2018.
NIETZSCHE, F. A gaia ciência. São Paulo: Editora Companhia das Letras, 2017.
NIETZSCHE, F. Além do bem e do mal. São Paulo: Editora Companhia das Letras, 1990.
ONFRAY, M. A sabedoria trágica: sobre o bom uso de Nietzsche. Autêntica, 2014.
PAULO Freire: um homem do mundo. Direção: Cristiano Burlan. Produção: Cristiano Burlan e Henrique Zanoni. SESC - Serviço Social do Comércio. São Paulo: SESCTV, 2019.
VIANNA, H. Antigamente era assim. Rio de Janeiro: Record; Salvador: Fundação Cultural do Estado da Bahia, 1994.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciada sob uma licença Creative Commons https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/