THE CONSTRUCTION OF GAMES AND LEARNING IN THE PSYCHOLOGY COURSE

Authors

  • Diogo Esmeraldo Cavalcanti

Keywords:

Teaching-learning, Games, Pandemic, Psychology, Behavior

Abstract

This report describes the proposal to build educational games in the curricular component “Fundamentals of Radical Behaviorism” in the first half of 2020. Products were released at the UJ 2020 Project Exhibition. teaching-learning in the context of remote teaching – possibilities and challenges (difficulties). This is considered to be one method, among many, to generate student protagonism in their training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Diogo Esmeraldo Cavalcanti

Mestrado em Psicologia – PPGTPC - Universidade Federal do Pará, UFPA.

References

CUNHA, M. V. Psicologia da Educação. Rio de Janeiro: Lamparina, 2008.

NASCIMENTO, A.M.; ROAZZI, A.; SILVA, L.N.S.; FREIRE, M.R.L.; MARTINS, V.B.C.; SILVA, V.B.F. Enfrentamento da Pandemia COVID-19: Construindo SenƟdos da Experiência e suas Dificuldades. Revista Educação e Humanidades, volume II, número 1, jan-jun 2021, p. 673-704.

NOGUEIRA, M. O. G. LEAL, D. Teorias da Aprendizagem: um encontro entre o pensamentos filosófico, pedagógico e psicológico. CuriƟba: Intersaberes, 2018.

SKINNER, B.F. Ciência e Comportamento Humano. Brasília: Editora da Universidade de Brasília, 1970 (1953).

SKINNER, B.F. Tecnologia do ensino. São Paulo: Editora Herder, 1972 (1968).

SKINNER, B.F. Questões recentes na análise comportamental. Campinas, SP: Papirus, 2006 (1989).

Published

2021-05-25

How to Cite

CAVALCANTI, D. E. THE CONSTRUCTION OF GAMES AND LEARNING IN THE PSYCHOLOGY COURSE. Revista Olhares, Salvador, Brasil, v. 1, n. 11, p. 145–150, 2021. Disponível em: https://publicacoes.unijorge.com.br/revistaolhares/article/view/26. Acesso em: 10 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos