APPLICATION OF ACTIVE METHODOLOGIES IN ENGINEERING COURSES
Keywords:
active methodologies, engineering, learningAbstract
The purpose of this article is to present the concept of Active Methodologies and their contributions to the teaching-learning process, and to discuss some practices of Active Methodologies that are used in Engineering Courses at Unijorge, bringing reflections and showing how these practices are in agreement with the skills, abilities and graduate profile that must be acquired in the Courses.
Downloads
References
AUSUBEL, D. P. A aprendizagem significativa: a teoria de David Ausubel. São Paulo, Editora Moraes, 1982.
ARAUJO, I. S.; MAZUR, E. Instrução Pelos Colegas e Ensino Sob Medida: Uma Proposta Para o Engajamento dos Alunos no Processo de Ensino-Aprendizagem de Física. Cad. Bras. Ens. Fis., v. 30, nº 2, p. 326 – 384, 2013.
LUKASHEVICH, V.; SHEGELMAN, I.; SUKHANOV, Y.; VASILEV, A.; GALAKTIONOV, O. Introduction of Interactive Teaching Methods into the Disciplines of Forest Specialities: a Case of Petrozavodsk State University. Procedia - Social and Behavioral Sciences, nº 214, p. 119 – 127, 2015.
MÜLLER, M. G.; BRANDÃO, R. V.; ARAUJO, I. S.; VEIT, E. A. Implementação do Método de Ensino Peer Instruction Com Auxílio dos Computadores do Projeto “UCA” em aulas de Física do Ensino Médio. Cad. Bras. Ens. Fis., v. 29, nº 1, p. 491 – 524, 2012.
GUEDES, F. C.; PINTO, J. A.; SILVA, E. M. R. Demônios das Metodologias Ativas de Aprendizagem. COBENGE – XLIV Congresso Brasileiro de Educação em Engenharia, 2016.
ALVES, L. Relações entre os jogos digitais e aprendizagem: delineando percurso. Revista EFT – Educação, Formação e Tecnologias. v.1(2), Nov, 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciada sob uma licença Creative Commons https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/